С П И С О К ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ, ЯКІ АТЕСТУЮТЬСЯ
в 2023/2024 навчальному році

П І Б повністю Рік нар. Освіта Спеціаль-ність за дипломом Посада Стаж З якого року в дано му закладі Курси (у усіх пред метів), дата проходження, модулі Попер. атест. Має Підтверджує Підвищує Думка адміністра-ції
розряд Звання розряд Звання категорія Звання
1 Оцик Любов Антонівна 28.02.1973 Неповна вища, Новобузьке педучилище, 1992 Повна вища Миколаївський державний педагогічний університет ім. В.Сухомлинського, 2007 Вчитель початкових класів. Вчитель української мови та літератури, практичний психолог вихователь 30 2010 2022 жовтень/листопад Миколаїв 2020 11 - - - ІІ - Присвоєння ІІ категорії

Директор Олена ЄВЧИНА

Затверджено
педагогічною радою ЗДО № 12 «Струмочок»
протокол № 1 від 31.08.2023
ПОЛОЖЕННЯ
про підвищення кваліфікації педагогічних працівників в закладі дошкільної освіти № 12 «Струмочок»

І. Загальна частина

1.1. Це Положення визначає процедуру, види, форми, обсяг (тривалість), періодичність, умови підвищення кваліфікації педагогічних працівників Первомайського закладу дошкільної освіти № 12 «Струмочок», включаючи механізм оплати, умови і процедуру визнання результатів підвищення кваліфікації.
Підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу дошкільної освіти № 12 «Струмочок» забезпечується його засновником (або уповноваженими ними органами) та органом управління відповідних закладів освіти у межах повноважень та відповідно до законодавства.

1.2. Педагогічні працівники зобов’язані постійно підвищувати свою кваліфікацію.

1.3. Метою підвищення кваліфікації педагогічних працівників є їх професійний розвиток відповідно до державної політики у галузі освіти та забезпечення якості освіти.
Для забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних працівників необхідно виконати завдання з:

– удосконалення раніше набутих та/або набуття нових компетентностей у межах професійної діяльності або галузі знань з урахуванням вимог відповідного професійного стандарту (у разі його наявності);

– набуття особою досвіду виконання додаткових завдань та обов’язків у межах спеціальності та/або професії, та/або займаної посади;

– формування та розвитку цифрової, управлінської, комунікаційної, медійної, інклюзивної, мовленнєвої компетентностей тощо.

1.4. Педагогічні працівники можуть підвищувати кваліфікацію в Україні та за кордоном (крім держави, що визнана Верховною Радою України державою-агресором чи державою-окупантом).

1.5. Педагогічні працівники можуть підвищувати кваліфікацію за різними формами, видами.

Формами підвищення кваліфікації є інституційна (очна (денна), заочна, дистанційна, мережева), дуальна, на робочому місці тощо. Форми підвищення кваліфікації можуть поєднуватись.

Основними видами підвищення кваліфікації є:

– навчання за програмою підвищення кваліфікації;

– участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо.

Окремі види діяльності педагогічних працівників, зазначені у розділі ІІІ (Визнання результатів) цього Порядку, можуть бути визнані як підвищення кваліфікації.

1.6. Педагогічні працівники з урахуванням результатів самооцінки компетентностей і професійних потреб, змісту посадових обов’язків самостійно обирають конкретні форми, види, напрями та суб’єктів надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації (далі – суб’єкти підвищення кваліфікації).

1.7. Обсяг (тривалість) підвищення кваліфікації педагогічних працівників установлюється в годинах, становить 120 годин за накопичувальною системою.

Підвищення кваліфікації педагогічними працівниками здійснюється згідно з планом підвищення кваліфікації № ЗДО № 12 «Струмочок» на певний рік, що формується, затверджується і виконується відповідно до цього Положення.

Педагогічні працівники мають право на підвищення кваліфікації поза межами плану підвищення кваліфікації ЗДО № 12 «Струмочок» на відповідний рік згідно з цим Положенням.

1.8. Суб’єктом підвищення кваліфікації може бути заклад освіти (його структурний підрозділ), наукова установа, що надає освітні послуги з підвищення кваліфікації педагогічним працівникам.

Педагогічні працівники можуть підвищувати кваліфікацію у різних суб’єктів підвищення кваліфікації.

1.9. Підвищення кваліфікації здійснюється за індивідуальною програмою, що розробляється і затверджується суб’єктом підвищення кваліфікації.

Індивідуальна програма стажування повинна містити інформацію про її обсяг (тривалість) та очікувані результати навчання. Індивідуальна програма стажування може містити також іншу інформацію, що стосується проходження стажування педагогічним працівником. Підвищення кваліфікації педагогічних працівників шляхом їх участі у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо здійснюється відповідно до річного плану підвищення кваліфікації Первомайського закладу дошкільної освіти № 12 «Струмочок» та не потребує визнання його педагогічною радою.

Обсяг (тривалість) такого підвищення кваліфікації визначається відповідно до його фактичної тривалості в годинах (без урахування самостійної (позааудиторної) роботи)

1.10. За результатами проходження підвищення кваліфікації педагогічним видається документ про підвищення кваліфікації.

У документі про підвищення кваліфікації повинні бути зазначені:

– повне найменування суб’єкта підвищення кваліфікації (для юридичних осіб) або прізвище, ім’я та по батькові (у разі наявності) фізичної особи, яка надає освітні послуги з підвищення кваліфікації педагогічним працівникам;

– тема (напрям, найменування), обсяг (тривалість) підвищення кваліфікації у годинах та/або кредитах ЄКТС;

– прізвище, ім’я та по батькові (у разі наявності) особи, яка підвищила кваліфікацію;

– опис досягнутих результатів навчання;

– дата видачі та обліковий запис документа;

– найменування посади (у разі наявності), прізвище, ініціали (ініціал імені) особи, яка підписала документ від імені суб’єкта підвищення кваліфікації та її підпис.

Документи про підвищення кваліфікації (сертифікати, свідоцтва тощо), що були видані за результатами проходження підвищення кваліфікації у суб’єктів підвищення кваліфікації – нерезидентів України, можуть містити іншу інформацію, ніж визначено цим пунктом, та потребують визнання педагогічною радою закладу освіти згідно з цим Положенням

ІІ. Особливості підвищення кваліфікації педагогічних працівників Первомайського закладу дошкільної освіти № 12 «Струмочок»

2.1. Педагогічні працівники закладу підвищують свою кваліфікацію згідно з цим Порядком не рідше одного разу на п’ять років відповідно до спеціальних законів

Підвищення кваліфікації педагогічними працівниками закладу не рідше одного разу на п’ять років є необхідною умовою проходження ними атестації у порядку, визначеному законодавством.

Основними напрямами підвищення кваліфікації є:

– розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій);

– формування у здобувачів освіти життєвих компетентностей, витзначених Державним стандартом дошкільної освіти- Базовим компонентом дошкільної освіти;

– психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку;

– створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами;

– використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку;

– мовленнєва компетентність;

– формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми педагогічними технологіями;

– розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти та їх заступників) тощо.

Педагогічні працівники, у разі викладання декількох навчальних предметів (дисциплін), мають право самостійно обирати послідовність підвищення кваліфікації за певними напрямами у міжатестаційний період в межах загального обсягу (тривалості) (120 годин) підвищення кваліфікації, визначеного законодавством.

2.2. Загальний обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника закладу дошкільної освіти освіти не може бути менше ніж 120 годин на п’ять років.

Керівник, вихователь-методист, вихователі, практичний психолог, музичний керівник, асистент вихователя, які вперше призначені на відповідну посаду, проходять підвищення кваліфікації відповідно до займаної посади протягом двох перших років роботи.

2.3. Керівник закладу після затвердження в установленому порядку кошторису закладу освіти на відповідний рік, невідкладно повинен оприлюднити загальний обсяг коштів, передбачений на підвищення кваліфікації працівників закладу освіти, які мають право на підвищення кваліфікації за рахунок коштів державного та/або місцевого бюджетів, а також за рахунок інших коштів, якщо вони передбачені у кошторисі закладу на підвищення кваліфікації

2.4. Протягом наступних 15 календарних днів з дня отримання зазначеної інформації кожен педагогічний працівник закладу, який має право на підвищення кваліфікації за рахунок зазначених коштів, подає директору пропозицію до плану підвищення кваліфікації на відповідний рік, яка містить інформацію про тему (напрям, найменування) відповідної програми (курсу, лекції, модуля тощо), форми, обсяг (тривалість), суб’єкта (суб’єктів) підвищення кваліфікації (із зазначенням інформації, визначеної цим Порядком), вартість підвищення кваліфікації (у разі встановлення) або про безоплатний характер надання такої освітньої послуги.

2.4. З метою формування плану підвищення кваліфікації закладу на поточний рік пропозиції педагогічних працівників розглядаються педагогічною радою ЗДО № 12 «Струмочок». За згодою педагогічного працівника його пропозиція може бути уточнена або змінена, зокрема з урахуванням обсягу видатків, передбачених на підвищення кваліфікації. За результатами розгляду педагогічна рада закладу освіти затверджує план підвищення кваліфікації на відповідний рік в межах коштів, затверджених у кошторисі закладу за всіма джерелами надходжень на підвищення кваліфікації на відповідний рік (за винятком коштів самостійного фінансування підвищення кваліфікації педагогічними та науково-педагогічними працівниками).

У разі невідповідності пропозиції педагогічного або науково-педагогічного працівника щодо обсягу підвищення кваліфікації вимогам, визначеним абзацом 8 другим пункту 16 цього Порядку, або відсутності інформації про суб’єкта (суб’єктів) підвищення кваліфікації, визначеної цим Порядком, така пропозиція не розглядається педагогічною радою.

2.5. План підвищення кваліфікації ЗДО № 12 «Струмочок» на відповідний рік включає: список педагогічних працівників, які повинні пройти підвищення кваліфікації у цьому році, форми, види, обсяги (тривалість) підвищення кваліфікації (у годинах), перелік суб’єктів підвищення кваліфікації, строки (графік). План підвищення кваліфікації може містити додаткову інформацію, що стосується підвищення кваліфікації педагогічних працівників. План підвищення кваліфікації може бути змінено протягом року в порядку, визначеному педагогічною радою.

За погодженням педагогічного працівника, керівника відповідного закладу освіти (уповноваженої ним особи) і суб’єкта підвищення кваліфікації строки (графік) підвищення кваліфікації такого працівника протягом відповідного року можуть бути уточнені без внесення змін до плану підвищення кваліфікації.

ІІІ. Визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників

3.1. Результати підвищення кваліфікації у суб’єктів підвищення кваліфікації, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою, не потребують окремого визнання чи підтвердження.

Результати підвищення кваліфікації у інших суб’єктів підвищення кваліфікації визнаються рішенням педагогічної ради закладу. Порядок визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу встановлюється педагогічною радою ЗДО № 12 «Струмочок»

Порядок визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників ЗДО№ 12 «Струмочок»

Педагогічний або науково-педагогічний працівник протягом одного місяця після завершення підвищення кваліфікації подає до педагогічної ради закладу клопотання про визнання результатів підвищення кваліфікації та документ про проходження підвищення кваліфікації.

У разі підвищення кваліфікації шляхом інформальної освіти (самоосвіти) замість документа про підвищення кваліфікації подається звіт про результати підвищення кваліфікації або творчу роботу, персональне розроблення електронного освітнього ресурсу, що виконані в процесі (за результатами) підвищення кваліфікації та оприлюднені на веб-сайті закладу та/або в електронному портфоліо педагогічного працівника (у разі наявності).

Форму звіту визначає педагогічна рада закладу .

Клопотання протягом місяця з дня його подання розглядається на засіданні педагогічної ради закладу .

Для визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічна рада заслуховує педагогічного працівника щодо якості виконання програми підвищення кваліфікації, результатів підвищення кваліфікації, дотримання суб’єктом підвищення кваліфікації умов договору та приймає рішення про:

- визнання результатів підвищення кваліфікації;

- невизнання результатів підвищення кваліфікації.

У разі невизнання результатів підвищення кваліфікації педагогічна рада закладу може надати рекомендації педагогічному працівнику щодо повторного підвищення кваліфікації у інших суб’єктів підвищення кваліфікації та/або прийняти рішення щодо неможливості подальшого включення такого суб’єкта підвищення кваліфікації до плану підвищення кваліфікації закладу освіти до вжиття ним дієвих заходів з підвищення якості надання освітніх послуг.

Результатом підвищення кваліфікації педагогічних працівників у суб’єктів підвищення кваліфікації, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою, може бути присвоєння їм повних та/або часткових професійних та/або освітніх кваліфікацій у встановленому законодавством порядку.

3.2. Окремі види діяльності педагогічних працівників (участь у програмах академічної мобільності, наукове стажування, самоосвіта, здобуття наукового ступеня, вищої освіти, а також участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо), що провадилася поза межами плану підвищення кваліфікації закладу освіти, можуть бути визнані як підвищення кваліфікації відповідно до цього Порядку.

Процедура зарахування окремих видів діяльності, їх результатів та обсяг підвищення кваліфікації педагогічних працівників ЗДО визначаються педагогічною радою закладу.

3.3. Участь педагогічних працівників у програмах академічної мобільності на засадах, визначених Законами України “Про освіту”, “Про вищу освіту”, Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2015 р. № 579 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 66, ст. 2183), та іншими актами законодавства, визнається педагогічною радою закладу як підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Обсяг підвищення кваліфікації шляхом участі педагогічного працівника у програмі академічної мобільності зараховується в межах визнаних результатів навчання, але не більше ніж 30 годин або один кредит ЄКТС на рік

3.4. Здобуття першого (бакалаврського), другого (магістерського) рівня вищої освіти, третього (освітньо-наукового/освітньо-творчого) рівня або наукового рівня вищої освіти вперше або за іншою спеціальністю у межах професійної діяльності або галузі знань визнається як підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

IV. Фінансування підвищення кваліфікації

4.1. Джерелами фінансування підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу є кошти місцевого бюджету, кошти фізичних та/або юридичних осіб, інші власні надходження закладу та/або його засновника, інші джерела, не заборонені законодавством.

У разі підвищення кваліфікації педагогічних працівників за рахунок коштів місцевого бюджету, інших коштів, затверджених у кошторисі закладу на підвищення кваліфікації, укладення договору між директором ЗДО № 12 «Струмочок» та суб’єктом підвищення кваліфікації із зазначенням джерела фінансування підвищення кваліфікації є обов’язковим.

4.2. За рахунок коштів, передбачених у кошторисі ЗДО № 12 «Струмочок», здійснюється фінансування підвищення кваліфікації в обсязі, встановленому законодавством, і відповідно до плану підвищення кваліфікації:

– педагогічних працівників, які працюють у ЗДО за основним місцем роботи;

4.3. Самостійне фінансування підвищення кваліфікації здійснюється: педагогічними працівниками закладу, які працюють за основним місцем роботи і проходять підвищення кваліфікації поза межами плану підвищення кваліфікації; іншими особами, які працюють у закладах освіти на посадах педагогічних працівників за суміщенням або сумісництвом.

4.4. На час підвищення кваліфікації педагогічним працівником відповідно до затвердженого плану з відривом від освітнього процесу в обсязі, визначеному законодавством, за педагогічним працівником зберігається місце роботи (посада) із збереженням середньої заробітної плати.

Витрати, пов’язані з підвищенням кваліфікації, відшкодовуються у порядку, визначеному законодавством.4.5. Факт підвищення кваліфікації педагогічного працівника підтверджується наказом про відрядження на курси з підвищення кваліфікації, який складається в установленому законодавством порядку, підписується директором закладу. Такий наказ є підставою для оплати послуг суб’єкта підвищення кваліфікації згідно з укладеною угодою щодо підвищення кваліфікації.

Кiлькiсть переглядiв: 274